Vyhledat
  • digiCHAIN

Jak udělat výrobu v Evropě opět atraktivní

COVID-19 přinesl 2 protichůdné pohledy na riziko nákupu v Ásii, resp. ve velmi vzdálených terotiriích.

  1. Poprvé v nedávné historii došlo k tomu, že rizika nákupu ze vzdálených oblastech dopadla na firmy velmi tvrdě a všichni sopuhlasí, že méně firem bude k těm rizikům přistupovat stylem "doufáme, že se nic nestane"

  2. Na druhou stranu experti říkají, že v mnoha oblastech není alternativa k Čínským dodavatelům, protože jejich objemy produkce nemají srovnání s Evropou a výroba tady by byla mnohem dražší

Je nepochybně pravda co experti říkají - objem produkce v některých produktech a kategoriích je vyšší o řády. Ve výrobě náročné na lidskou práci se s tím nedalo bojovat. A teď se dostávám k začarovanému kruhu, ve kterém se Evropa nachází:

  1. kdyby se v Evropě vyrábělo ve větších objemech, byla by větší motivace a lepší ROI investovat do automatizace ve výrobě

  2. kdyby Evropská produkce byla více automatizovaná, náklady by byly nižší a větší objemy by se vyráběly tady (motivace k nákupu za mořem by byla nižší)

Jak prolomit tento začarovaný kruh? Co kdyby EU podporovala řešení zvyšující konkurenceschopnost namísto myšlenek, které konzervují nekonkurenceschopnost díky svým dotacím?

Samozřejmě - tohle není řešení na všechno, nedostaneme všechnu výrobu domů. Přesto nemůžu věřit tomu, že Evropa je tak bezmocná a dobrovolně se podvoluje roli závislé na Číně.

11 zobrazení

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Kontaktujte nás / Contact us

 Adresa: Brožíkova 8, 266 01 Beroun

© 2023 by digiCHAIN.

  • Linkedin