Vyhledat
  • digiCHAIN

Kdo nedoručuje své zboží zákazníkům domů jako by nebyl?

Covid-19 mění pravidla hry. Kdo měl doteď úspěšný kamenný obchod, byl vládními opatřeními úplně paralyzován. A co hůř, ani po uvolnění nouzových opatření svět a retail už nebude takový jako byl předtím.


Co si pod tím ale představit? Znamená to, že odteď všichni zůstanou (dobrovolně) doma a všichni budou nakupovat přes eshopy?


Samozřejmě ne - lidé mají rádi extrémy, jednoduchá černo-bílá řešení. Vnímání většinou neodráží realitu. I před covidem ecommerce masivně rostl, nicméně kamenný retail představoval výrazně většinový podíl na maloobchodním trhu. A přestože covid znamená akceleraci změny a možná urychlí proces růstu ecommerce o několik let, ještě velmi dlouho bude kamenný retail většinový způsob nakupování.


Znamená to ale, že kamenné obchody můžou zůstat v klidu? Ne tak docela. Největší úspěch budou mít hybridní obchodníci - ti co dokážou nabídnout zákazníkovi jak nákup v prodejně (nebo možnost prohlídnout a vybrat si zboží), tak i velmi kvalitní online nákup s rychlým doručením - ideálně ve stejný den. Důvodem je to, že život zákazníků většinou není jednotvárný a někdy se mi hodí rychle, v malém nakoupit, když jedu kolem prodejny a někdy naopak v klidu naplánuji nákup s doručením domů (anebo prostě a jednoduše na ten nákup jít nemůžu). Někdo preferuje online a občas se mu hodí návštěva kamenné prodejny, někdo naopak.


Málokdo je 100% vyhraněný jedním nebo druhým směřem a ten obchodník, který nebude nutit zákazníky nakupovat jen jedním způsobem, bude mít velkou výhodu. To platí zejména pro velké potravinové řetězce. V trojuhelníku malých samoobsluh - velkých řetězců a potravinových e-shopů budou růst zejména ti poslední na úkor řetězců. Firmy jako Rohlík a Košík nesoupeří mezi sebou, ale soupeří zejména s velkými řetězci. Ty pokud nebudou schopny brzy nabídnout doručování potravin ke dveřím, zažijí nebývalý sešup směrem dolů.


Samozřejmě i z této situace existují výjimky, výrobci a prodejci s velmi unikátním a diferencovaným zbožím, pro které zákazníci půjdou na konec světa. Těch je ale velmi malé procento.

4 zobrazení

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Kontaktujte nás / Contact us

 Adresa: Brožíkova 8, 266 01 Beroun

© 2023 by digiCHAIN.

  • Linkedin